Ännu en helg till ända....

FREDAGSMYS



I helgen hade vi endel inbokat, det är kul när det händer lite samtidigt
så går helgen så fort när det är fullbokat.

I fredags skulle vi på middag hemma hos goda vänner, H låg i migrän
när jag kom hem från jobbet så ännu engång fick ler och långhalm
(Claris och jag) åka själva. Vi hade super mysigt fredagsmys hemma
hos familjen Lundgren. Här soffmyser tjejerna =)




LÄSKIGT




Jag fick för mig i lördags att jag skulle ta med Clara på teater pettson
och Findus på konserthuset. Clara tyckte till en början att det var
spännande. men när teatern började ville hon gå hon sa att det var
läskigt. Hon har alltid haft svårt för höga ljud det märkte jag redan på
hennes dop då grät hon sig igenom hela sermonin i kyrkan. Pga. det
ekande ljudet. Likaså när hon var liten så var hon rädd för blendern,
mixern, soda streamen osv allt som lät i köket. När vi var på circus ville
hon också gå. Sagt och gjort efter 20min gick vi, Clara fick en tavla av
tjejen i receptionen hon tycket synd om oss som betalt och var tvungna
att gå.



Vi gick till mac-donalds och käka happymeal så att vi skulle få veckans
böcker och så var lunchen kirrad ,-) Se HÄR Vi har bara missat en bok.
Vitello nästa fredag kommer sista böckerna Malvin och vinter i mumindalen.
Barnböcker är inte billiga så detta är verkligen ett gyllene tillfälle att utöka
barnbokshyllan ;-)




100 ÅRS KALAS PÅ ZETTERLUNDS



På vägen hem gled vi in på Zetterlunds som firade 100år med massor
av erbjudanden. Så jag köpte några julklappar =) Vi träffade Bamse
som Claris älskar på film. Men nu blv hon förstås rädd!!! Hon är ingen
tuffing min lilla tös inte ler




FEST PÅ VISCHAN




Hem och duschade och svirade om sedan åkte jag och Örtagårdsparet
till Skinnskatteberg på fest. Och jag kan lova att där kan det festas,
det blev dans natten lång och jag var väl hemma runt fem på morgonen.
Vi hade kanon kul god mat, trevliga människor och super bra musik!!!

Tack Fredrik och Lina för en kanon kväll!!!

I dag har jag försökt att vara ute i det fina vädret, rensat lite på tomten
och packat i hop ute möblerna osv. H klippte gräsmattan för sista gången
i år.

Nu ska jag krypa upp i soffan med en kopp te under min chillifilt och se
på söndagsfilmen på tv4 The reader.

I morgon blir det badhuset för mig och tösen, det börjar dra i hop sig att
jobba måndagar igen snart så vi får passa på.

Har ni haft en bra helg?

Jag har har världens bästa helg ;-) Igen ;-)

Kram till dig min vän




FÖRRESTEN



Vi hade besök flera gånger förra veckan..... Claris tycker det är jätte
spännande att stå i fönstret och titta på rådjuren....

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken helg ni haft!

Jag tyckte också att Pettson och Findus var lite skräniga. M blev inte rädd, men tröttnade efter halva ungefär och gick från famn till famn (pappa, mig och mormor) Till sist hittade hon en skön viloställning hos mig och höll på att somna ;)

2011-10-23 @ 21:18:01
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Cissi

Måndag igen och helgen har varit fullspäckat och försvann lika fort (om inte fortare)än det kom...

Längtar redan till nästa (som också är fullspäckad, haha)



Kram

2011-10-24 @ 10:23:38
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: J

Lånar bilden på mig och Fredrik till hemsidan!

/J

www.jonasericson.com

2011-10-24 @ 21:44:02
Postat av: Nettan

Anna: Ja dom sa att det berodde på att det var på konserthuset så ljudet blev inge bra. Hade nog varit bättre om det hade varit på teatern ;-) Jonas: Självklart bara kul att den kommer till användning trots att det bara var med min sketna sony ericson ;-) ler Cissi: Ja visst är det underligt att man har så mycket att göra tur att det oftast är trevliga saker!!!!

2011-10-24 @ 22:25:58
URL: http://mrsnatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0