Mässa & kalas

I dag tog jag och Claris en mysmorgon, vi var ju själva hemma!

Sen blev jag lite rastlös hade inget att göra inget inbokat inget
och det hör inte till vanligheterna så på eftermiddagen åkte vi
underbarabarnmässan jag har varit på den några år men
tänkte att jag skulle skippa det i år. Men jag kunde inte låta bli.

Det är en mässa för gravida, småbarnsföräldrar och förskolebarn.
Det finns massa skoj och uppträdande för de små och enheldel
att shoppa speciellt i klädväg till barnen. Därför tänkte jag skippa
det för jag vet att jag har svårt att låta bli att handla till Claris.
Men men nu åkte vi i allafall och hade en super mysig dag jag och
Clara.



Vi fick spana in stora kossan på håll, Claris är lite avvaktande mot
utklädda varelser och clowner osv.





Dom bjöd på mjölk det gillade hon, även popcorn bjöds det på som hon
gotta sig med. Hon sa mamma det luktar poppis.... ballonger i massor
det är också kul när man snart är tre år.

Vi stötte även på Hanna från bloggfamiljen jag skulle presentera mig
för henne då sa hon du vann ju filmerna mrsnatten från Västerås.
Haha det var ju lite kul att hon hade koll på det, super trevlig och gullig
tjej. Hon och hennes man stod där i en monter för barnvagnar dom har
ett eget företag som säljer Joolzvagnar! Bloggfamiljen har jag varit med
i typ två år mycket bra bloggar om träning, mat och roliga recept och
diverse annat. Vill du kolla in bloggfamiljen klicka HÄR




Handlade i en monter så frågade jag om det gick att betala med kort.
Nu förtiden går det att göra det i montrar på mässor oftast.
Döm till min förvåning när tjejen tar fram sin Iphone med en kort läsare
konsol som tillbehör. Jag fick skriva i mitt personnummer och mailadressen
när jag kom hem hade kvittot kommit till mailen. Hon berättade att det
släppts 20st i sverige för test av denna. Wow imponerande ;-)




Jobbigt att gå på mässa och leka, rita och stojja =)




Himlen var så vacker när jag gled fram på E18 till Västerås med Lars
Winnerbäck i högtalarna och en snarkandes Claris brevid MYS!




Vi åkte direkt hem till Oliver och Erika i Lycksta för att gratta killen som
fyllt 3år vi blev bjudna på god mat. Och Claris och Olven skålade med
en varsin glasspinne =)




Lovade er att visa Myrten så ser flaskan ut, kostar ca: 30kr på Ica
underbart att bada i speciellt vid förskylning ett litet tips går även att
använda som duschtvål. Passade på att köpa en rosabandet diskborste
också!




Trött och slut efter en härlig lördag blir det en helnöt och ett glas vin
en tjejfilm i soffan under min chillifilt ;-) Jag saknar faktiskt min älsklings
snarkningar i kväll ler. Men han kommer hem i morgon så jag får klara
mig.

Nu hörde jag mobilens sms signal (har en speciell för H) Så nu får jag
nog ett nattinatt mess <3

I morgon blir det filmmys och frukost i sängen med min lilla stumpa,
hon sover med mig när pappa är borta. Då är vi lite busiga och hon
får sova i vår säng. I morse vakna jag av att hon strök i mitt år absolut
bästa  sättet att få vakna på!

God natt!



Kommentarer
Postat av: Cissi

Vilken rolig dag!

Jag har aldrig varit på mässan men skulle vilja gå, om det inte var för alla andra som också vill/gör det ;)



Kram

2011-10-17 @ 11:23:12
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Erika

Hihi...gullungar!

2011-10-18 @ 16:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0