Paaaaannnnikkk....


Googlad bild


Blääääää dessa otäcka äckliga avskyvärda djur.......
Nu på morgonen så duschade jag Claris och upptäckte
jag trots att jag kammade igenom håret och kollade
henne i går efter skogen.

3st fästingar panik...... känsla!!!!
En vid midjan en vid nyckelbent och en i nacken.
Små små rackare, jag ringde 1177 för jag tyckte dom
var så små. Men dom sa att jag skulle ta dom med en
pincett, och att det inte är farligt om något blir kvar man
får inte borrelia TBE om det råkar bli lite kvar det försvinner
av sig självt. Jag skulle tvätta med alsolsprit och hålla koll
givetvis!!!

Blääääää jag hatar dessa små kryp, lika bra att hålla
sig inne i stan och låta bli skogen =/ *S*

Nu sitter jag och väntar på min bror som ska hjälpa mig
att ta bort dom. Clara var inte så medgörlig så jag får
väl hålla henne och han får ta dom jädrans odjuren!

God morgon förresten på er!!!!

Kommentarer
Postat av: Christine

Ja det är otrevliga djur. Vi hade tänkt att vi skulle ut i skogen idag för att grilla lite korv och strosa runt. Men när man hör om hur många fästingar Clara lyckades få på sig, så blir det nog att vänta tills vintern med att grilla korv i skogen. Dennis (min son) fick borelia när han var 12 år, och det var ingen trevlig sjukdom.

2011-10-02 @ 10:36:09
URL: http://chrizzg.blogg.se/
Postat av: Helen.HUSnrNIO

Nä tvi fasiken!

Jag äcklas av krypen!

Hoppas det gick bra att få bort dem.



Ha en trevlig söndagkväll!

Helen.HUSnrNIO

2011-10-02 @ 18:03:59
URL: http://husnrnio.se
Postat av: J

Köp en fästingsnara på djuraffären! Funkar alltid! Har aldrig blivt kvar ngt i huden efteråt och vi tar 10-15 st per år på hundarna. Trä på - snurra - dra! Enkelt! :)

2011-10-02 @ 22:12:43
Postat av: Nettan svarar:

J vi har fästingsnara men den är i Ransta ;-) Det gick jätte bra med pincetten har en "riktig" pincett hahha en bra en. Problemet var att Claris inte ville så jag fick hålla och bror ta dom!

2011-10-03 @ 10:17:55
URL: http://mrsnatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0