Två månader kvar



Två månader kvar till julen och all stress med den. Julklappar, mat,
vart ska man vara? Adventsgrejer som ska upp, bakas, pysslas.

Julklapparna har jag börjat med. Om jag ska vara riktigt ärlig ända
inne från hjärteroten så gillar jag inte julen så värst mycket.

Men jag har barn så det är bara att "gilla läget" och låtsas att det
är mysigt och kul. För man vill ju förmedla traditioner och så.

Men allra helst skulle jag bara vilja rymma till en stuga med öppen
spis, massa snö, en god och enkel picnickorg, en varsin julklapp.
Massa filmer, lite vin och glögg och bara ta det lugnt!

Jag hinner tröttna på allt som har med julen att göra redan innan,
att dom ska julpynta i butiker redan i september är ju vansinningt.

Varför inte ta en högtid i taget vi är så fokuserade på julen så att
vi missar delar av hösten. Vilket blir motsägelsefullt när vi ska ta
en dag i taget och fånga dagen "Carpe diem" För våra tankar far
i väg till julen flera månader för tidigt!

Jaja när jag väl sitter där är det ju rätt okej, men inget jag längtar
till!

Vad tycker du om julen?


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag gillar julen men inte all STRESS runt omkring så det ska bli riktigt skönt att slippa det i år ;)



Glöggen är god!



Kram

2011-10-26 @ 10:37:48
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: J

Avskyr julen! Dålig mat, köphysteri och alldeles för låååååång!

2011-10-26 @ 10:46:41
Postat av: Christine

Jag älskar julen. Inte stressen som kan uppstå, men allt annat runt julen. Den underbara stämningen, ljusen, julklapparna till barnen, den goda maten och allt annat därtill. Me like.

2011-10-26 @ 21:30:52
URL: http://[email protected]
Postat av: Nettan svarar:

J du svarade precis som jag förväntat mig ;-) Christine härligt att du gillar julen =)

2011-10-26 @ 23:21:32
URL: http://mrsnatten.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag älskar julen. OCH jag har blivit jättebra på att släppa alla krav som hör till. Jag vägrar att bli stressad för att inte julgardinerna är uppe eller pyntet framme en viss dag. Jag fokuserar på det som är viktigt för mig - att få umgås med familjen och ha det så mysigt som möjligt. Så Nettan, gör som du vill! Tänd i den öppna spisen (om ni har någon?) fixa picnickorg och 1 julklapp per person, ladda med film, vin och glögg och gör det till er familjs tradition!

2011-10-28 @ 21:40:36
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0