Jag hänger på citeringen lite ;-)

Jag hänger på föregående citering lite. Ja visst är det så att
förändringen sitter i tanken. När man väl förändrat tankemönstret.
Så är det dags att träda i kraft och vara uthållig i både tanke och
det nya "sättet" kan vara allt från att börja motionera till att ändra
sitt bemötande i situationer. Men det kan också vara att i tanken
besluta att inte låta saker, människor eller deras beteende påverka
en negativt.

Det är jätte svårt att jobba med. För när man tycker att en person
påverkar en negativt så det första man tänker, är oftast jag sorterar
bort den personen ur mitt liv, så är det löst!

Jag har gjort det några gånger för att ha sk. energitjuvar i sitt liv
är inte så främjande för sin egna hälsa. Men i bland är det svårt
eller nästintill omöjligt att sortera ut en person kanske ;-)

Vad gör man då? Jo jag har kommit fram till att jag måste ändra
mig och mitt mottagande av känslorna denna person skapar hos
mig.

Ja summan är att i tanken är jag helt klart färdig men inte i mitt
känslomässigt mottagande. För min kropp, mina känslor tar emot
även om mitt huvud och tanke har bestämt sig för att inte göra
det. Så Nettan nu är det bara att börja jobba =)

"Det jag tänker och det jag bestämmer mig för kan jag förändra
på sikt. Det viktigaste är att jag lyssnar på mig själv"


Som J sa det är självkänslans vinst, kan också vara välmåendes
vinst både psykiskt och fysisk!!!

Delmål och långsiktiga mål viktigaste är att vi har mål i livet,
stora eller små!

Kram



Kommentarer
Postat av: J

"De tankar jag tänker, och de bilder jag har om mig själv och min omvärld - ser jag till att bli sanna!"

2011-09-14 @ 13:44:32
Postat av: Nettan svarar:

Ja det är ju bra när man har positiva tankar och bilder, han man inte det så är det värre ;-)

2011-09-14 @ 15:28:47
URL: http://mrsnatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0