Ligger lite sanning i det!

Läste en blogg i dag som jag följer, hon skriver så bra den
tjejen. I dag skrev hon om alla lyckliga bloggar om hur alla
bara har det bra! Att det liksom är en teater man spelar!
Visst det kan ligga lite sanning i det självklart!
Samtidigt som jag undrar vem vill läsa om andras stress?
Tex. med bråk och tjaffs, stressiga förskolehämtningar,
stressiga körningar på aktiviteter osv. Vi har väl nog med vår
egna stress kan jag tycka.

Jag har sorterat kraftigt i mitt liv angåendes stress, hittat
lösningar för att få den minska. Och har faktiskt lyckats
ganska bra förtillfället. Jag lämnar och hämtar Claris på
förskolan vi har inte många konflikter bla. pgav att hon är
en glad och medgörlig tös och jag planerar morgonen i detalj
så att hon hinner klä sig själv hämta det som ska med osv.
För att slippa konflikter som stressar oss eller gör oss osams.
Jag har alltid 9/10gånger tid att stanna på förskolan så att
tösen kan klä sig i lugn och ro. Har lovat mig själv att aldrig
säga skynda dig nu, vi har bråttom!

Jag har dragit ner på städningen rejält och sätter mina barn i
arbete då går det snabbt!

Jag har Linas matkasse för att slippa stressa runt på Ica maxi
kan istället kanske ta den där löprundan.

Sen finns det saker som jag inte kan ändra på tyvärr men jag
kan ändra mig själv i tanken och hur jag tar emot det som sker.

Finns saker i mitt liv också som får min mark att gunga min
himmel att mörkna. men jag måste då hitta strategier som får
mig att må bra i det!

Vissa saker skulle jag självklart egentligen vilja ventilera här med
er men det går inte. Jag skulle få alldeles för starka reaktioner av
människor i min närhet! Såna saker pratar jag "in real life" med
mina nära vänner om ;-) Det ni får läsa om här på bloggen är min
vardag, det är ingen teater jag skriver det är bara sanning alltihop.

Jag har en underbar tös som får mitt liv att vara betydelsefullt,
likaså mina andra barn som lyfter mig! Det tog mig 16år att få en
liten tös efter Sebbe och dom 16 åren av väntan får mig att bara
se allt med henne positivt tom. en konfilkt eller ett vardagsrum
fullt av leksaker, för det är det jag saknat så mycket!

Jag är också stressad tro mig men jag försöker inte lägga fokuset
på det för då blir det värre (för mig) Så jag fortsätter skriva om det
som gör min vardag glad!

Kram till er alla läsare utan er fanns inte min blogg ;-)

Kommentarer
Postat av: Anna

jag tycker att det låter som att du har hittat en bra struktur i ditt liv! För det är väl just det allt handlar om. Och att prioitera. Jag kan välja bort att skura toaletten för att istället mysa med M eller slöa framför dumburkarna. Men då är ju det ett aktivt val jag gör. Sen är det ju inte nödvändigtvis teater bara för att man inte skriver om det negativa i livet, man väljer ju vad man vill skriva om. Jag tycker att din blogg har en bra blandning av sådant som händer i din vardag och dina tankar kring det. Läser man mellan raderna ser man att du har ett väldigt vanligt liv, där allt inte är rosenrött alla gånger - men att du väljer att fokusera på det som är bra. kram

2011-09-18 @ 12:19:09
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0