Somna själv....



Jag har varit hellkass på att lära lilla Claris somna själv. När Carro
och Sebbe var små lärde jag dom det direkt. Men med Claris har det
inte blivit så. Men det är dags nu, så i går tog jag fighten =)

Det tog 1½ timme Clara gick upp typ 20-30 gånger jag fick bära tillbaka
henne lägga henne i sängen och säga godnatt om och om igen.
Tålamodskrävande kan jag lova, hon var inte ledsen alls utan mer full
i fan och smilade och busade med mig. Det fick mig att känna mig mer
stark och övertygande om att "vinna" Hon somnade inte i sängen utan
på sin lekmadrass.

I dag var det dags igen jag förklarade för henne att nu är du stor och
somnar själv. (Hon säger jämt jag är stor tjej och kan själv)
Jag läste en bok pussade godnatt och drog igen dörren tio minuter
senare sov hon i sin säng!

Så nu är det bara att stå fast vid att hon ska somna i sin säng själv!
Min stora tjej!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0