Vetenskapens värld

Mycket intressant inslag i programmet vetenskapens värld. Man får en tankeställare om sockrets betydelse. Är det ett gift? Som vi tror oss behöva i stora mängder? Nej enligt forskning så gör det i allt förstora mängder oss inte gott vare sig vi är frisk eller sjuk. Intressant iallafall tycker jag ;-) Är du en godisråtta? Sötsugen? Jag är det i bland och då lyxar jag med en 200gr helnöt. Man behöver inte bli fanatisk men i stora hela är det nog bra om man tänker sig för vad man stoppar i sig. Det finns massor av "smygsocker" i vår kost. Dessutom i smågodis är det på tok för mycket andra galna ämnen som inte är bra. Se inslaget i vetenskapens värld på svtplay ;-)


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är sockerberoende sedan 10 år tillbaka. Men ska ta tag i det nu, är trött på det. Kan inte ha något hemma utan att vräka i mig det. Det är så illa att min sambo låser in godis i vapenskåpet haha :) Ps: Vilken mysig blogg du har, hur har jag kunnat missa den??? :)

2012-04-22 @ 20:30:55
URL: http://cherrymerrymuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0