Mys frulle och Ipren

Behövdes lite mys frulle för att komma i gång i dag. I natt vid fyra hade tösen 41graders feber. Så svala handdukar, fönstret öppet för att få ned tempen endast Alvedon räckte inte. Var tom. ut på trappen i kylan för att få ned tempen. Så i dag känner jag mig lite halv seg. Men jag var tvungen att vara vaken och ha koll på tösen tills tempen visat sig gå nedåt.

TIPS:
Fick tips av en tjej på Instagram att ge både Alvedon och Ipren. Jag hade inte en aning om att Ipren fanns flytande. Underligt att dom inte tipsar om det på 1177, så jag tipsar här. Om ert barn får hög feber ge både Alvedon och Ipren fulla doser. Funkade klockrent febern var nere på en halvtimme och så var hon uppe på benen.

Så i dag blir det inne dag igen ;-)
Lite synd med tanke på det super fina vädret!

Vad gör ni i dag på första advent?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0