Inte lax utan kolja



Gick bara av farten att jag skrev lax jag äter oftast lax. Nä Linas
matkasse bjöd på fiskknyten med fänkål, dill och citron denna vecka.

4st folie knyten
600gr kolja 150gr i vardera folieknyte.
1 fänkål skiva den tunt.
250gr körsbärs tomater
½ purjolök

Krydda fisken med lite dill,salt,svartpeppar.
Ha över purjon, fänkålen och tomaterna.

Häll sedan över olja och lite vatten rivet skal
från en citron och pressad saft
(bara det gula från skalet det vita gör att det smakar beskt)

Gör små påspaket laga mitt i ugnen 15-20min på 225gr
servera med potatis och sallad gjord på gurka, romansallad,
olja och lite dill.

Det smakade smaskens =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0