#Kvällsöppet

Tittade på Kvällsöppet i kväll, det handlade om genuspedagoger på förskola och skola. Hur vi bemöter våra barn och vad vi ger dom för förutsättningar att utvecklas och vara den dom är och vara just bara barn. Alltså shit vad allt jämt ska gå till överdrift kan jag tycka?!!!! Min tös hon vet att hon just är en tös med snippa. Och att pappa och brorsorna har snopp hon vet vem som är kille och vem som är tjej, det vill jag att hon ska veta. Däremot får hon jätte gärna leka med bilar. Hon packar med sig något varje dag när vi ska åka till förskolan. Ena dagen kan det vara ett gosedjur, en docka, ballonger, väska med kryddburkar, en häst eller just bilar. Lustigt nog var det bilar i morse ;-) vissa dagar väljer hon att ha jeans vissa dagar klänning, just nu är hon i en klänning period. Hon vägrar ha tofs och spännen förrutom här om dagen när hon plötsligt skulle ha alla spännen i håret. Hon vet att hon är en flicka, hon vet att hennes vilja och åsikt har betydelse det tycker i allafall jag är viktigast. Att man som barn blir bekräftat och sett det skapar trygghet. Jag tycker att det är jävligt överdrivet det här genus snacket även om jag samtidigt tycker att det har en poäng ;-) ja vad tusan ska man säga? Gumben kom ihåg att torka snoppan när du går på toa!!!!

Claris fina väl lekta bilar eller jag kanske ska börja kalla henne Carl. Kanske ska säga Clara och Carl varannan dag? ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0