Projektet



God morgon mina bloggvänner, jag berättade ju för er att jag och Carro
har ett projekt pågång. Det var så här att jag bloggade runt lite och ramlade
på något som heter Fitnessfighten och tyckte det lät spännande. Men jag och
Carro snålade ur lite och tänkte att vi kan göra det själva en egen fitnessfight.
Så vi bestämde datum 27/2 och forskade runt på bloggar och andra sidor, för
att läsa på lite extra. I dag kör vi i gång. Det går ut på att i 30 dagar äta rätt
och nyttigt, ta bort eller sänka kolhydrater och öka proteiner och äta var tredje
timme. Motionera/träna en timme om dagen. Vi tyckte det kunde vara kul och
se om vi "pallar" att vara strikta till 100% Jag tränar ju kontinuerligt redan 3-4
gånger per vecka. Carro behöver gå ner 15-16kg och jag ett par kilon. Jag är
inte överviktig än ;-) men som alla vet har man en förmåga att lägga på sig
smygandes i min ålder. Spelar ingen roll att man haft förmånen att hålla sig smal
det kommer för eller senare på alla. Kroppen förändras runt 30-40 beronde på
anlag. Muskelmassan minskar successivt och förvandlas till fett, det sägs ungefär
ett kilomuskler blir ett kilo fett per år efter trettio fyllda. Jag har alltid rört mig
vilket visats sig nu jag har inte haft så lätt att gå upp så mycket. Men hur som helst
så är kosten viktig av många orsaker, även om man inte går upp i vikt så blir man
trött, sur och slö av fel kost. Jag tjuv började i går och satt på motions cykeln en
timme. Förberede en bulgur sallad till lunch, gubben här hemma har blivit lite peppad
när han hört oss planera så han hänger på han också ;-) Vi vägde, mätte och foto-
graferade oss också. Carro och jag fnittrade som två fjortisar och jag kan lova att
det var inga trevliga bilder att skåda. Rakt upp och ner utan att dra in magen ;-)
Men bra pepping att tänka på bilderna. Det svåra blir att träna/röra sig en timme om
dagen med tanke på att jag har fullt upp med barn och hushåll så det blir att prioritera.
Tur att jag har motions cykeln att falla tillbaka på när tiden tryter. Vi kommer gymma,
stavgå, PW, simma, löpa, motionscykel, träna lite styrka hemma, crosstrainer på gym
och nåt pass. Jag är sjukt taggad!

En kost dag kan se ut så här:

Frukost kl.8.00: Bär/frukt med fiber havregryn några mandlar och lätt mjölk
Mellis kl.10: Keso, kvarg eller Kesella med bär/frukt/nötter
Lunch kl.12: Lax,kött,nötfärs osv med sallad och keso/kvarg, bulgur.
Mellis kl.15: Ägg, avokado, kvarg
Middag kl.18: Som lunchen
Mellis/kvällsmål kl.21: Keso/kvarg med bär, kopp te, nötter

Kosten blir inga problem jag äter redan typ så här, men det är ju på
helgen man har lust att äta gott och ta ett glas vin. Men som sagt det
är bara 30 dagar. Finns massa gott som är proteinrikt som man kan
äta.

Så NU kör vi =)




Tips på lite länkar:

Fitnessfighten

Fitnessfightens blogg
Philip Lailani PT
Johan PT
Magdalena Graaf
Tränings profilen
En kämpe tjej värsta fetabloggen

Carro startade en blogg i går så där kan ni också följa oss om ni vill =)
Klicka HÄR

Jag kommer försöka länka till bra sidor om jag ramlar på nån, nä nu
väntar motionscykeln på mig. Den är absolut det bästa redskapet man
kan ha hemma när man har småbarn. Då finns inga ursäkter, just nu är
min tös 3år och vägrar sitta i sin vagn i såfall måste jag muta henne
knappt så det går.... Hon vill gå själv....

Ni vet att träna på morgonen ger bäst resultat för då håller förbränningen
i gång hela dagen. Tyvärr har jag olyckan att vara en sån med värk, vissa
mornar kommer jag knappt ur sängen. Men jag kämpar på, önska mig
lycka till!

Ska ringa och väcka Carro snart, hon ska promenera hit och ta en tur på
min cykel och luncha med mig ;-)

Tjing på cykeln nu.......

Kommentarer
Postat av: J

Kör hårt! Det kommer att gå strålande! Du kommer att må sååå bra och vara såå stolt!

2012-02-28 @ 00:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0