Beröm det gillas

I dag när jag var och hämta Clara på förskolan sa en pedagog till mig. Du ska ha en eloge Nettan du är så lugn och tar det med ro när du hämtar Clara. Hon får leka färdigt och bli redo. På så vis blir hon så lugn och trygg. Vissa föräldrar har alltid bråttom skynda skynda... Nästan så man undrar om dom fått rätt barn med sig ;-) citat pedagogens ord. Jisses vad det betydde mycket för mig, ni som känner mig vet att jag alltid är på språng ler. Men när Clara föddes lovade jag mig själv att vara närvarande och ta vara på ögonblicket och stunden. Med dessa ord från pedagogen känner jag att jag lyckats. Tänk att lite beröm och bekräftelse kan få mig så glad inombords. Lite har jag lärt mig är ändå fyrtio fyllda ;-) så med detta beröm kryper jag till kojs för att ännu en dag mötas med min tös och njuta! God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0