Picturebook App




Jag är inte så jätte sugen på att lilltösen ska introduceras i media
världen så tidigt. Då menar jag data, iphone, tv osv.

Men jag hittade en mycket pedagogisk bra app måste jag säga
så bra så att jag vill tipsa dig (med mindre barn)

Det är en pekboks app med djur, fordon, musik, frukt, färg kläder
och gissa vad. Tex. en bild på björn så säger den björn och låter
som en björn. Eller så är det fyra bilder och så ska man peka på
rätt bild tex.saxofon pekar man rätt så säger den saxofon och spelar
en truddilutt.

Clara var mycket koncentrerad och jag blev imponerad att hon visste
vad en trumpet och saxofon var. Men fiol var lite klurigare ;-)


Kommentarer
Postat av: Erika

Vad heter appen då?

2012-01-25 @ 18:35:08
Postat av: Nettan svarar;

Appen heter som det står i rubriken picturebook ;-)

2012-01-25 @ 19:17:17
Postat av: Lina

Hej vännen! Det skulle inte jag heller hahaha...Nu sitter Algot där uppe och spelar wii bättre än både mig & Fredrik haha....vad hände lixsom!!??? Ser på Clara att han har blivit lång...det var ett tag sen vi sågs nu!! Tiden går fort & man jobbar sliter & har mycket att göra :/....Saknar er iallafall Kram

2012-01-26 @ 11:08:44
URL: http://stimpilina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0