Scones



Claris och jag bakade ost scones i morse mums vad gott med varma
scones och Bregott havssalt smör. Mmmm.... inte så nyttigt men gott
som attans ;-)



Claris föredrar scones utan smält ost, hon peta bort den så nästa
gång skippar vi osten uppepå räcker med riven ost i smeten då =)

Scones snabbt och enkelt:

4,5dl vetemjöl
salt
2tsk bakpulver
2dl mjölk
50gr smör/margarin
Riven ost

275gr 10-12min

Claris pärlade också på morgonkvisten..... vi har hunnit massor i dag.
kurragömma, hoppat hinder varit ute avslutar dagen med mat hos bror
som fyller år i morgon.

Grattis Thomas <3


Kommentarer
Postat av: Anna-carin!

Försökte kommentera på första inlägget men fungerade inte .Åhhh vilken fin almenaka =)hoppas du haft en skön helg,synd jag inte kunde komma till bror men jobbet kallade ! Ha en bra vecka / Kraaaaamen sis

2012-01-30 @ 06:32:40
Postat av: Anna

Ibland byter jag ut hälften av vetemjölet mot grahamsmjöl. Känns i alla fall liiite nyttigare då;)

2012-01-30 @ 09:10:42
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0