Tacotårta



I kväll gjorde jag taco tårta, jätte enkelt och kanon gott!

Eftersom fler på FB efterfrågade receptet så skriver jag det här,
super enkelt!

En tårta 4 pers

Bryn köttfärs ca: 500-600gr ha i tacokrydda och vatten, gärna lite
mer tacokrydda än vad som rekomenderas. Ha sedan i 2st philiadelpia
ost iaf en variant av den. Går bra med Icas färskost också. Puttra på
svagvärme en liten stund. Lägg ett tortillabröd på en plåt använd bakplåts
papper. Varva tortillabröd ca.6st och köttfärsblandningen det behöver inte alls
vara mycket färs emellan. Ha sedanpå 250gr riven ost. Gratinera i 175gr i 15min
eller tills den fått bra färg. Gör en sallad som ska läggas runt tårtan. jag hade
den i en skål. Jag serverade med guacemole och tacoschips med sötur och ost,
Nästa gång hackar jag nog gullök och bryner med i köttfärsen =)
Det var riktigt gott med ett glas rött!!!

Good luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0