Eller? Eller inte?

Visst är det lättare och ha åsikter om andra? Än sig själv!!! Visst ligger det lite sanning i det? Jag är så less på människor som ser andras fel och brister, men att se sina egna eller det som sker av sitt beteende eller agerande finns inte. Man kan inte blunda i evighet, tillslut måste man öppna ögonen om inte då bara för att glutta lite. Då är det förmodligen jätte jobbigt, så det bästa är egentligen att inte blunda alls från början! Se dig själv, granska dig! Det är jobbigt och tungt men ända sättet, finns inga genvägar ;-D


Kommentarer
Postat av: Hevi

Sådana personer är det ingen idé att umgås med, riktiga vänner inser att ens svaga sidor är en del av vem man är och varför man är som man är och älskar en oavsett. Jag säger: Rensa bort personer i ditt liv som inte har ditt bästa i åtanke! Kram

2012-06-09 @ 06:30:09
Postat av: J

All förändring börjar med mig själv! Alltid.

2012-06-09 @ 10:01:05
Postat av: Anna-Carin

Ja jag är också sjukt trött på alla som har åsikter om alla utom sig själva...som aldrig kan se sitt agerandee och sina brister.

Hevi...tänk om det var så lätt att bara plocka bort alla dessa personer MEN tyvärr är det inte de då de kan vara både de man Älskar,jobbar med eller pga barnen tvingas umgås med ....

2012-06-09 @ 16:49:47
Postat av: Hevi

Även om man inte kan rensa bort dessa människor så kan man välja inställning till dem. Man kan välja att inte låta dem påverka en.. Även fast det är svårt, och lägga den energin på de som faktiskt betyder någonting.

2012-06-09 @ 22:11:50
Postat av: Nettan

Ja visst är det svårt?! Man vet hur man borde göra men det är inte alltid så lätt! Men precis som du säger Hevi beror det på hur man förhåller sig till dessa människor. I bland fungerar det och i bland inte. Då är dom till för att tränas på ;-) Även om jag vet att det är så.... Så blir i allafall jag så hiskligt trött på energitjuvarna i bland. Tro mig gick dom att rensas bort skulle jag göra det pronto. Men istället får jag fortsätta öva på förhållingssättet och inställningen :)) kram

2012-06-09 @ 22:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0