Hälsospåret

I dag har jag varit en dag på Björnön, där vi pratat hälsa och välbefinnande osv. I Västerås finns det något som kallas hälsospår finns på fler olika ställen. Det går ut på att man går en utvald sträcka det snabbaste man kan på tid. Sen kollar man en tabell vad man har för BMI längd och vikt behöver man veta, ha koll på. Sen kollar man en annan tabell då ska man ha BMI siffran och tiden (som man tog på promenaden) Jag fick bra resultat mörkgrönt, så nu gäller det för mig att hålla mig där ;-) Man ska inte jämföra sig med andra, utan detta är för att själv kunna se hur man ligger till och sätta mål utifrån sig själv. Alla kan gå hälsospåret! Det finns i Västerås på Björnön, Rocklunda, City, Bäckby bl.a.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0