Tips på bästa mellanmålet ever....

.... finns absolut inget bättre mellanmål än smootien, nyttigt, gott och mättande. Här hemma gör vi ofta smootie. Lättast är i en blender men det går med en stavmixer. En blender kan man hitta från 99:- med lite tur.

Blanda alla former av frukt, jag tar frukten i fruktskålen som inte är gammal men kanske lite mjuk så man inte har lust att äta den. För att få lite "kyla" på smootien ta lite frysta bär.

Det går också att frysa all frukter, jag brukar tärna frukt och frysa i en glass kartong.

Blanda i youghurt, fil, mjölk, kvarg, keso eller sockerfri juice. Ta vad du har hemma!

Enjoy :)


Kommentarer
Postat av: Fnulan

Hej finaste!
Förlåt för att jag inte skrivet tidigare men det har varit så fullt upp! Jag försöker gå in till er läsare en gång i veckan i alla fall! men skriver du hos mig så rusar jag alltid in ;)

Men vad tråkigt med din värk!! Jag tror att mitt är reumatiskt, vi har det i släkten tyvärr.. Men det kommer bara när jag arbetar mkt med händerna.

Ha en fin måndag!
Kramen

2012-11-18 @ 21:10:01
URL: http://www.bloggfamiljen.se/fnulan
Postat av: Carro

Mmmmums!!

2012-11-18 @ 21:30:35
Postat av: Hanna Karlsson

Det är så gott med smoothie. :-)

2012-11-19 @ 07:55:23
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Christine

Hej. Ja smoothie är hur gott som helst. Tilda och jag brukar också göra smoothie. Supergott och mättande. Vi har alltid vaniljyoghurt hemma. Sen mixar vi det med hallon eller jordgubbar. Super.

2012-11-19 @ 14:24:04
URL: http://chrizzg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0