Frukost bland kuddarna

Inte min grej egentligen att äta i sängen, usch och fy för smulor och diverse i lakanen. Och med en treåring så kan ni ju tänka er.

Men eftersom jag planerat övervånings städning så här på vår lediga måndag inklusive ren bäddning så tänkte jag vi kör. Mitt lilla hjärta tycker det är roligt och mysigt när vi är lite busiga. I bland picknickar vi i badkaret. Så vi hade en mysmorgon i sängen.

Följt av dammning, fönsterputsning, renbäddning, strykning, tvätt. Hela dagen gick åt eftersom jag även var ledig i fredags och hade en heldag på badhuset med tösen. Fick min lediga måndag som egentligen är helig att bara vara med hjärtat gå till lite måsten.

Vi tog pauser och spelade spel och låtsas fikade på hennes rum. Hon var även med och skrapade med fönsterskrapan, fyllde i tvättmaskinerna och startade dom förstås, att trycka på knappar och starta disk och tvätt är ju så roligt! Så egentligen tror jag inte det gick någon nöd på henne i dag, snarare tvärtom.

Vad skönt det känns med nyputsade fönster, rent på något vis! Det hör hösten till friskheten i luften och rena fönster! Passade på att sätta upp lite mörkare gardiner också, för att få lite höst känsla.

Nu längtar mina fina ljuslyktor in i nya vardagsrummet. Men det är långtid kvar innan det blir klart. Bara att stå ut!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0