Hur hinner...

Hur hinner ni se på tv? Jag hinner aldrig det, jag är totalt "lost" när folk diskuterar tvprogram :( Jag hinner inte se på tv knappt eller så är det kanske så att jag prioriterar bort det! I dag tex. Hade jag möte direkt efter jobbet sen hämta tösen tillbringa tid med henne och det vill jag inte göra framför tvn. Vet ni det finns undersökningar om att föräldrar pratar med sina barn mindre än sju minuter per dag i genomsnitt. Då menar dom kommunicera inte tjata, förmana osv utan en innehålls rik kommunikation. Är det sant?!!! Förmodligen i detta stressande samhälle. Dessutom får barnen i dagens samhälle allt för ofta höra vänta, snart om en stund... osv när föräldrarna sitter nedsjunkna i sin iPhone, iPad eller dator. Jag försöker tänka på det varje dag. Tex försöker jag sitta kvar i bilen när vi kommer från förskolan och samtala med henne om dagen! Jag vägrar stressa mig igenom hennes uppväxt. Därav mindre tv tittande också. Jag väljer att lägga tid på henne när hon är vaken. Därför har jag andra måsten efter hon somnat, tvätt, städ, träning, handling. I dag somnade hon ovaggad i brorsans säng helt slut efter en vecka på förskolan. Jag passade på att åka och träna och sedan storhandla. Jag var sist ut från maxi haha hem och packade upp, hängde tvätt... Tv? Njaee tiden räckte inte till i dag heller! Men det gör inget för jag hinner samtala med min dotter mer än sju minuter det prioriterar jag i allafall och att träna i stället för att fastna i tv soffan ( nu har jag ju ingen tv soffa i vilket fall)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0