Sen söndagsmiddag....

Vad är mysigare än att ha sina barn med respektive samlade. I dag åt vi en spontan söndagsmiddag. Ugnsbakade fläskfilé med ugnspotatis, pumpa puré, machesallad, kallsås riktigt gott!

När jag var liten åt vi alltid stek, kokt potatis och brunsås på söndagarna och konserverade persikor eller päron med grädde. Det är minnen från min barndom, har ni några såna där mat minnen eller andra familjetraditioner?

Mina barn kommer nog minnas fredagsmys med tacos och lets dance ;-) hahaha


Kommentarer
Postat av: Nakna

Härligt det ser ut! Kul att ni kan samlas så! Älska söndags stek! :)) vi hade ofta en mysstund med mamma på kvällen när vi va små då vi åt smarriga smörgåsar och drack te tillsammans innan det var läggdags! :)) det uppskattades och va mysigt!

2012-09-18 @ 10:00:37
URL: http://annalejd.webblogg.se
Postat av: J

När jag växte upp var det ALLTID halvåtta-fika hos oss på vardagar! Jag är sladdis så det var jag, mamma å pappa, mina bröder var ute eller utflyttade. Mamma å pappa drack kaffe, jag drack ett glas saft. Sen var det hopp i säng! Än i dag kommer på mig att titta på klockan just kring halv åtta och tänka "nu är det kaffe!"

Fotnot: mina föräldrar dricker fortfarande kaffe spik halv åtta! :-)

2012-09-19 @ 10:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0