Date

Jag och min man har varit tillsammans i tio år och gifta snart i sju.

Men vi har aldrig varit på en date. Det har liksom bara inte blivit så. När vi träffades hade vi barn båda två och träffarna skedde alltid hemma.

Men i lördags bjöd min man ut mig på god mat och date på kajplats 9 vilken överraskning det var jätte mysigt och trevligt! Så det ska vi verkligen göra oftare. Sitta och prata på tumanhand

Dessutom måste jag berätta vi har beslutat att gå på familje terapi. Vi har stått i kö flera veckor men nu fått en tid, jag tror och inbillar mig att de flesta människor behöver gå och prata någon gång i livet antingen ensam eller tillsammans. Jag tycker det ska bli spännande och bra för oss.

När man är mitt i livet och allt snurrar på med dina, mina och våra barn. Allt som händer och sker runt omkring oss i karusellfart då är det svårt att hinna och orka med varann, hinna prata och finna en struktur.

Har du/ ni gått och pratar nån gång?

Jag har gjort det själv vid några tillfällen och tyckte det var mycket givande....

;-)





Kommentarer
Postat av: Hevi

Vi gick i familjerådgivning i höstas då vi kört fast, kan rekomendera det. Tror som du att det kan vara nyttigt att prata med någon utomstående när det behövs!

2013-04-24 @ 12:06:39
Postat av: Nettan

Eller hur Hevi man kan behöva det!!
Behöver inte innebära att man har stora problem utan lära sig prata innan det är försent ;-) jag ser fram emot det!

2013-04-25 @ 00:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0