Reflektion

... att våga se sig själv på både gott och ont. Att se vad mår jag bra av eller inte, att välja bort och välja till är inte lätt. Att våga gå djupare och fundera över vad som är viktigt, vad som är mindre viktigt. Denna reflektion är inte lätt att våga möta, vissa av oss törs, vissa inte. Oavsett vad vi väljer.... så ser allas reflektion mycket olika ut. Det jag kan tänka om någon annan kan vara galet fel. Det jag reflekterar över gällande mig själv, där kan bara jag har rätt!

Intressant?! Ja det tycker jag iaf, att våga ändra sig att våga utvecklas, att våga möta sitt inre är en styrka som är många få förunnat har jag förstått!

Denna vecka är avsatt för ytterligare möte med mig själv. Att möta mig själv i många korta, ensamma stunder. Att möta den viktigaste personen i mitt liv nämligen JAG själv. För en sak har jag iaf lärt mig att om jag förlorar mig själv, så förlorar jag allt.

Japp nu blev jag så där djup igen... Men scrolla upp och läs en gång till. 


Fånga ögonblicken och stunden, man vet aldrig hur morgondagen blir....


<3

LOVE 

 


Kommentarer
Postat av: Elin j

Otroligt bra och tänkvärt inlägg :)

2013-08-06 @ 00:33:02
Postat av: J

ojojoj,,, så många saker i samma inlägg. Har börjat om på en kommentar flera gånger nu - det blir för långt. Kort sagt: Intressant! Djupt??? Nej nej! Snarare lite förenklat. Hur menar du egentligen???
Vet man alltid vad som är bäst för en själv?? Är det prioriteringar du talar om eller är det personliga drag?
- men det ÄR sant: den viktigaste personen i ditt liv är DU!

2013-08-06 @ 22:53:21
Postat av: Anonym

J det var en mycket djupare tanke än lite prioriteringar jag syftade på. Jag är mycket enklare i text än du "haha" eller så är det så att du är mycket bättre på att få ner i ord. Min tanke var att lämna utrymme för egen tanke och reflektion.

Hur många människor vågar stå ansikte mot ansikte mot sig själv och se djupt i sina egna ögon?! Våga prata med sig själv inuti?! Våga vara ärlig framförallt mot sig själv? Jag vet inte men i bland känns det som de flesta irrar runt förtvivlat och glömmer bort vad som är viktigt. En förändring som sker snabbt i samhället där jag kan känna mig vilsen och även lite rädd.

Äh vilken kass förklaring rörig och underlig haha

2013-08-07 @ 02:58:19
Postat av: Elin E

Jag håller med. Vi lever bara en gång. Gäller att fånga dagen & välja hur vi gör det på bästa sätt :)
Kram E

2013-08-07 @ 09:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0