Dagens paket


Tösen blev överraskad att tomten varit här i natt. Vi läste brevet och hon skrev ivrigt sina siffror. Sedan spelade vi Hello Kitty Yatzy som låg i dag 2 

Nu är väntan stor inför i morgon. Visst det är att skämma bort sina barn med en paket kalender. Men man kan välja vad man lägger i. Man kan välja sånt barnen ändå behöver och brukar få. Strumpor, trosor, klädesplagg, fin tandborste, lördags godis, pedagogiska saker som spel. Att ha en sån här kalender får barnen att ge av sig själva tex. Nu ska jag fixa morgon bestyren utan omständigheter och visa tomten vad jag kan. Att vänta på nästa dags paket tränar tålamod och uthållighet. Att dessutom få träna skriva dagens siffra tränar siffror och hantering av pennan, och att i livet får man inget helt gratis! 

Och sist men inte minst så är det ju jätte roligt med överraskningar 😉



Nr.1 var Claras första bokstav i namnet som hon kan måla och göra fint. -Men mamma hur visste tomten att det var min bokstav? -Jo du Clara tomten vet sånt ;-) Han vet allt!!! 

Vi ska titta vart tomten bor nån dag! 

Vet ni vart tomten i Västerås bor???




Kommentarer
Postat av: Mormor Magganormor

Hej på er!
Mormor kan visa Clara var tomten bor, för jag var förbi där med min pappa när jag var liten,och det är mitt i stan vid Domkyrkan.
Man får skämma bort sina barn på ett bra sätt som du gumman gör. Älskar er
Kram mormor

Svar: Haha morfar har visat mig också :) jag tänkte föra traditionen vidare ;-) Kram <3
Mrsnatten

2013-12-02 @ 16:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0