En känsla....



Min känsla i dag... känslan har krupit sig på en längre tid. Men nu börjar den kännas outhärdig, kanske för att julen närmar sig och alla ska vara glada. 
Jag försöker måna om alla så typiskt mig som kräfta är. Så fort jag tar för mig eller agerar annorlunda för att jag behöver, blir reaktionerna starka. Man är van vid att jag bara är glad och finns där. När får jag finnas? När får jag inte vara den som bara inte finns? Säger jag ifrån eller bara inte bekräftar och inte återkopplar är värdet på mig inte lika stort. När får jag göra fel eller bara vara den som behöver stöd. Utan att dömas. 
Idag känner jag mig ledsen, inte av någon speciell anledning egentligen. Utan det bara är en känsla. Du väljer dina tankar och dina val. Jo visst låter det bra?! Men känslan väljer man inte den bara finns där. Glad, arg, ledsen svår att styra över... 

Nu ska jag försöka sova bort min ledsamhet nattinatt 

Ps. Nu är det min älskade tös födelsedag  <3 



Kommentarer
Postat av: J

Ja, så är det! Det är inte säkert att "rätt val eller tanke" gör att man vips mår bra igen. Man kan göra rätt sak å ändå vara ledsen, känna smärta eller förtvivlan. Förmodligen ökar chanserna att bli lycklig i framtiden om man "väljer rätt" men Här och nu kan det fortfarande kännas jobbigt.

Svar: I bland känns det som man inte har något val eller att det är så långt bort.
Men det finns självklart alltid ett val i stora och små situationer.
Mrsnatten

2013-12-20 @ 13:55:14
Postat av: Hevi

Inte allt för sällan får jag den känslan. Att jag ska finnas till för att alla andra ska må bra, och det finns en tvetydigighet i det, för jag VILL ju få dem jag älskar att må bra men när min energi tar slut och ingen ser till mitt bästa så måste jag göra det själv. Så jag tränar på att välja mig själv istället för tvätten eller disken eller.. Och det kan innebära att jag tränar en kväll och har en tvättstuga som svämmar över men då FÅR jag ju ändå finnas.. Eller hur? Och ingen dog ;). Nä men på riktigt så VET jag vad du talar om och den känslan får mig att känna mig ensam. Kram!

2013-12-21 @ 21:30:21
Postat av: Anonym

Inte allt för sällan får jag den känslan. Att jag ska finnas till för att alla andra ska må bra, och det finns en tvetydigighet i det, för jag VILL ju få dem jag älskar att må bra men när min energi tar slut och ingen ser till mitt bästa så måste jag göra det själv. Så jag tränar på att välja mig själv istället för tvätten eller disken eller.. Och det kan innebära att jag tränar en kväll och har en tvättstuga som svämmar över men då FÅR jag ju ändå finnas.. Eller hur? Och ingen dog ;). Nä men på riktigt så VET jag vad du talar om och den känslan får mig att känna mig ensam. Kram!

2013-12-21 @ 21:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0