Bananen

I dag var vi till Sala mässan pappa Henke har stått på den hela helgen och visat värme pumpar. Så vi hade fribiljetter tösen åkte lite karusell, vann en Hellokitty och så käkade vi där. Sean Banan var där och uppträdde. Min syn på bananen har varit att jag tyckt han använder ovårdat språk, är barnslig med urdåliga låtar. Men jag ändrade totalt uppfattning om honom i dag. Okej musiken är densamme, men vad jag inte visste var att låtarna har budskap på ett eller annat vis. Trots hans ovårdade språk så har även det en mening. Han pratade allvar på ett skojade, skämtade sätt mellan låtarna. Jag måste säga han växte i mina ögon helt klart. En önskan vore att dom som håller på i Husby lyssnade på bananen som hyllade vårt land. Och fick mig och säkert fler med mig att reflektera över vårt sätt att bemöta saker och livet.

Alla har vi rätt att vara oss själva, vi ska vara oss själva och inget annat för var och en av oss är unik på just vårt sätt.

Med dom orden säger jag godnatt och önskar dig en fin start på veckan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0