Ljus...

.... jag älskar att tända ljus. Har alldeles för många lyktor är torsk på att köpa ljus lyktor.

Tror det kan bero på att jag alltid ser ett ljus i tunneln. Alla är vi olika, stora som små hinder i livet. Oväntade saker drabbar oss dom bra lägger vi tyvärr inte lika stort fokus på som dom mindre bra eller dåliga.

Jag kämpar varje dag på att fånga de fina bra ögonblicken. I bland lyckas jag förträffligt i bland inte alls. Jag försöker njuta och fånga ögonblick som kan berika mig vid senare tillfälle. Måste ändå säga att jag blir bättre och bättre.

Jag har också lärt mig att den enda förändringen jag kan göra är hos mig själv för att skapa förändring hos/av någon annan eller i en situation. Lättare sagt än gjort jag vet ;-)

Men trots min syn på situationer kan jag inte styra över andras val. Andras val kan i bland göra mig förtvivlad, att kännas sig förtvivlad är ingen tillfredsställande känsla. Men jag kan välja hur jag bemöter min känsla och situationen.

Jag syftar nu inte på något speciellt utan bara hur tufft livet i bland kan te sig.

Jag är en sann kräfta tror jag, vill att alla i min familj ska må bra och ha det bra! Med en stor familj blir det tufft, för alla mår sällan förträffligt samtidigt. Dessutom att ha vänner som står en nära, som också genomgår tuffa saker.

Livet är tufft att leva och vi stöter på saker som gör det ännu tuffare i bland. Men vi ska inte glömma att vi blir ännu starkare av det.

För en tid sen for en svart rullgardin ner framför mig och jag tänkte. Detta är bara "to much" men jag sansade mig och sa till mig själv. Nu ska du testas ännu engång, för att visa vad du går för.

Jag är evigt tacksam för varje dag jag kan se på mina fina barn, krama dom, och ha dom närvarande.

Sebbe, Clara och Carro tack för att ni finns i mitt liv det är för mig en stor gåva. Jag älskar er oändligt eller som jag alltid sagt ända upp till ingenstans alltså längre än till himlen längre än till universum. Eller så säger vi rätt och slätt så enkelt som Clara säger.

-Jag älskar er ända upp till fjärilarna <3




Kommentarer
Postat av: Elin j

Vilket bra och tänkvärt inlägg :)

2013-05-09 @ 20:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0