Att våga....



I morgon är det dags för yoga igen som jag längtat. Det var nämligen uppehåll förra veckan :( Dessutom har jag anmält mig till ett extra pass snart igen på 3,5 timmar. 

Denna vecka har jag haft lite tränings vila. Kände att kroppen behövde det efter 32 pass. I morgon yoga och på fredag blir det gymmet igen. 

Att måbra innebär för mig att äta gott men rätt. Unna sig i bland också det extra, men att välja det extra med omsorg. Träna lagom så att det känns kul och bra. Även träna och måna om det inre. Glöm inte att kropp och själ måste synka för att du ska må bra! Lättare sagt än gjort... Jag vet... Men du själv är den enda som kan ta ansvar över dig själv. Därav har jag tagit upp yogan igen. Livets tecken förde mig till att förstå att det fattades mig. En smal snygg kropp är inte lösningen på att må bra. Utan balansen mellan kropp och själ. Men just bara du själv vet om du letar svaren inom dig vad just du behöver. Det är ett livs långt arbete med upp och ned gångar. Man kommer av vägen och kör i diket i bland. Som jag sagt till mina stora barn under deras uppväxt. Du kommer köra spikrakt i bland, få sladd i bland men kunna hantera den. En annan gång väljer du fel i korsningen och måste vända tillbaka. Kanske du kör i diket eller rent av får stopp och blir stående. Du kommer få repor och skråmor, du kommer köra av mot fel väg..... Det gör inget det är livet.... Men så länge du lyssnar till ditt inre och har koll på vart du är påväg. Och sist men inte minst respekterar dig själv och det du vill och känner så kommer det gå bra!  

Att må bra är att finna just din balans. Våga vara i dig själv och våga stiga ur och se på dig själv <3 

Det som är rätt för just mig är alldeles säkert inte rätt för dig. Alla har vi olika inre föreställningar om just min balans. Det som just jag där inne i mitt lilla rum behöver. Det kan skilja över tid det är därför vi aldrig blir färdiga. Vi alla kommer till insikten vid olika tidpunkter i livet, endel gör det aldrig. Du själv bestämmer. 

Kärlek till just dig som tittade in här, läste och vågade känna. 

<3 




Kommentarer
Postat av: Elin j

Tack för ett bra och väldigt tänkvärt inlägg. Precis vad jag behövde läsa idag.

2014-02-19 @ 23:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0