Jävligt trött och irriterad...

Nu i dag känner jag mig så trött och irriterad på att allt ska jävlas hela tiden. Faaaaaannnn vad trött jag är vill bara skrika känns det som. 

Och så sansar jag mig och skriker inte för det gör inget bättre. 

Okej det är lätt att se bara allt negativa som händer i ens liv. Det är liksom det som stäppar fram och glänser. 

Men jag skjuter det åt sidan och ser på det positiva som också händer. Tex i går ringde en jätte trevlig kvinna från Fridnäs skolan och meddelade att tösen fått plats. Otroligt positivt i min tillvaro för det är viktigt för mig. 

Däremot det som får mig vilja skrika högljutt i dag är av stor negativ karaktär. Det handlar om problem med vårt hus, ett stort, kostsamt och energi krävande problem. Som kommer få vår tillvaro att gunga rejält vilket den redan gör. Den gungar så jag känner mig sjösjuk varje dag. 

Var på min yoga i dag där jag får möta otroligt härliga människor. Som säkert dom också har sina sorger och bedrövelser. Men det vi har gemensamt är att vi valt att investera i oss själva. Att ge oss två timmar, tid att för stunden komma i lite balans kanske se någon lösning eller kanske bara älska och rå om oss själva en stund. 

När jag skulle åka på yogan i kväll uppenbarade sig vårat problem som vi visste om. Men hoppats inte vara så illa, visade sig vara väldigt illa. Då var jag på vippen att strunta i yogan. Sa till mig själv stopp lilla gumman när tror du behöver det som bäst? -Jo precis just nu. När jag kom dit slog hjärtat i dubbeltakt, trycket över bröstet var olidligt, känslan av att jag skulle kvävas. Försökte andas lugnt och djupt men icke jag flåsade på högt upp i bröstkorgen. Men efter 30-40min kom jag på mig själv att nu är du påväg att landa och fokusera. Få lite stabilitet, kände att jag satt stadigare och andningen blev djup och jämnare. Ilskan  började rinna av. 

Vi körde en Yoga Nidra kan jag berätta mer om en annan gång. Men iallafall två timmar senare kliver jag ut från yogan och känner mig mer närvarande och mer på jorden igen. Problemet och problemen finns fortfarande där. Men jag kan se dom från ett annat ljus och perspektiv i allafall just nu en stund. 

SAT NAM 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0