Måndag full av energi

I morse kom min bror vid halv åtta och vi vaknade. Riktigt skönt att komma upp och igång i god tid. Det var evigheter sedan jag var full av energi och positiv sådan. 

Vi begav oss till Råby bibliotek och såg en dockteater som handlade om Indianer. Mycket lärorik och bra, tösen satt som ett ljus totalt faschinerad. 


Tösen är också imponerad av den stora blomman utanför Råby centrum. 
- Mamma ta kort på mig och blomman. Hon titta på kortet och konstatera oj vad den är stor. 


Vi passade på att panta också och tösen skulle promt bära alla pantkassar. En tant som såg ut att vars 90+ blev mycket imponerad av hennes vilja och envishet. 


Väl hemma och hunnit allt detta innan elva. Lagade vi lunch och åt den med morbror Thomas och brorsan Sebbe. 

Sen gick vi ut i det fina vårvädret åtta grader och sol i februari helt otroligt. Röjde på tomten, bar ned säckar från vår ofrivilliga renovering på övervåningen. Städade bilen inuti så nu är lilla Kia gumman ren och fräsch. 

Sen promenerade vi till OKQ8 för att införskaffa tösen första vår-glassen. 


Påväg dit bekymrades hon av all nedskräpning och började plocka skräp.  -Mamma vad människor skräpar ner vår planet!!! Undra vad hon får allt i från? ;-) 
Sköna unge med sina kommentarer!!! 


När pappsen kom hem körde vi alla säckar till återbruket. Och tvättade bilen utvändigt och körde den till verkstad. Den skall lagas i bakändan eftersom jag blev påkörd för några veckor sedan. En tjej som inte höll tillräckligt avstånd och gled in i mig. =( 

Dammsugit hela huset, storstädat badrummet, tvättat massor, lagat mat och bäddat rent. Vet inte vad all energi kom i från idag? Skönt att den kika fram så jag utnyttja tillfället. 

Sladda ner i soffan och njöt av ett avsnitt "Tjockare än vatten" sen ett varmt skönt bad. Nu ska jag släcka lampan och ladda ny energi till morgon dagen. 

Sov gott min vän, hoppas John Blund besöker dig. Enligt de flesta FB statusar verkar han åkt utomlands eller nåt?!! 






Kommentarer
Postat av: Elin j

Snacka om att ta tillvara på sin lediga måndag på absolut bästa sätt 😊 din härliga energi smittar av sig 👍

Svar: Bara fånga energin när den finns tyvärr var det annat på tisdagen 😱
Mrsnatten

2014-02-25 @ 21:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0