3/30

Kan man träna? När man har barn?!!!



CARIO??? 😱 CARDIO såklart!!!! 

Det är riktigt kul att ha tösen med och träna. Hon leker, testar lite, hjälper mig räkna reps. Och hon är grym på plankan. Hon tycker det är så roligt och vara med. Vi hinner prata och filosofera, och förhoppnings vis får hon en sund inställning till motion och hälsa. Hon brukar fråga mig varför jag ska ut och springa. Jag brukar svara: För mammas kropp blir glad då och det kallas motion. Precis som när du sparkcyklar eller gungar, då blir din kropp glad :) 


Finns inga hinder till att motionera, gäller bara att hitta det som känns bra just för dig. Och det som passar in i livs stilen för ögonblicket. Att ha barn skulle vara ett hinder har för mig alltid varit en gåta. Det handlar om planering och göra det som passar just vid barnets ålder. Jag kan tom. simma 40 längder fast tösen är med. Det gäller att låta dom vara delaktiga från början och att kommunicera med barnen. När mina barn varit små har jag PW milen med vagnen. När dom blivit så stora att dom inte velat sitta i vagn har det blivit långa cykelturer med dom bak i sadeln. När dom väl lärt sig cykla utan stöd hjul 6-7år har du cyklat med när jag sprungit. När Sebbe var liten och spelade hockey och vi var på träningar så passade jag på att ta en PW eller löptur. 
Det finns lösningar om man vill se dom. Men det utesluter inte att i bland få "smita" iväg till gymmet och få egentid. Det gäller bara att hitta en balans så att alla mår bra och är nöjda!!! 

Mitt svar: Ja det kan man!!!



Kommentarer
Postat av: elin j

Vilket bra inlägg.
Allt går bara man vill.
Precis som du skriver, involvera barnen i träningen eller träna när de äldre barnen är på sina träningar.
Jag ser inte barn som ett hinder för att träna, hoppas jag tänker likadant när jag får egna barn :)

Svar: Klart du tänker likadant då :) Du har ju tänket!!!
Mrsnatten

2014-01-15 @ 23:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0