Pancakes



Tösen beställde pannkakor i dag igen. Jag gjorde på ett amerikanskt recept där det skulle vara bakpulver i. Tösen hjälpte till i köket som hon brukar. Vilket resulterade i att det blev lite mycket bakpulver. Det blev riktigt fluffiga pancakes kan jag lova :) 

Tösens femåriga fundersamma kommentarerna bara forsar fram. I dag efter jag duschat henne och hon står naken i badrummet så säger hon: 
-Mamma varför har jag små tuttar, liten snippa och liten stjärt när jag blivit så stor!!! Ja vad svarar man på det *haha* Hon är bara för underbar! Nu ligger hon på min mage och tittar på lite kvälls tv plötsligt utbrister hon: -Jag gillar dig mamma!!! <3 Det värmer i ett mamma hjärta. 

Tösen har nu sovit i sin säng en vecka och jag har fått bra kvälls rutin på henne. Av förklarliga skäl har hon sovit med oss tidigare. Nu äter vi mat vid 18-tiden efter det gör vi kvällsrutin dusch, tandborstning osv. Sen är det en stunds tv kl.19 Just nu är Rolie Polie Olie på netflix favoriten. 19.30 läser vi en bok sedan sätter på Pippi Långstrump på ljudbok. Runt kl.20 sover hon och har somnat själv. Det är en bra tid med tanke att hon är så lik mig kvällspigg och morgontrött. 

Däremot är mina rutiner kassa, trots att jag är trött kommer jag inte i säng. När jag väl kommer i säng kan jag inte sova. Jag är inte van vid att inte kunna sova. Hoppas det vänder snart dålig sömn = dålig ork och energi. 

En dag kvar sen helg så skönt. Nu åker Carro och Niklas till Thailand vilken dag som helst. Dom kollar resa i kväll och sticker på första bästa billigaste resa. Drygt en månad ska hon vara borta, kommer sakna i hjäl mig :( Vi ses ju varje dag. <3 Lite avis är jag också sol, värme och upplevelse mysigt! 

Nä nu är det dags för bokläsning :) 





Kommentarer
Postat av: Elin j

Bra inlägg och kul att få läsa om den vanliga vardagen 😊

Svar: Tack fina du för kommentarer det ger mig blogg lust när jag får feedback 😉👍
Mrsnatten

2014-01-09 @ 20:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0