Ledig måndag

Dagens lediga måndag var jag bara tvungen att vika åt städ. Det var ganska skönt att vädret var lite grådaskigt. Så att vi kunde vara inne med gott samvete. I dag städade jag så där galet rent på såna ställen som aldrig blir av. Så skönt! Bäddade rent, tvättade, rensade och packa upp massor av ren tvätt från tvättstugan. Lagade två maträtter en till i dag och en tills i morgon. Fixade ner 28 säckar från övervåningen som skulle slängas. Vi renoverar ofrivilligt just nu, inte speciellt kul. Precis när säckarna kom ut så började det regna typiskt. Hittade en presenning men den räckte inte långt :( 

Kände att jag behövde roa tösen emellanåt i städ tagen. Så hon fick göra smootie. 

Och så målade hon på glas som vi sedan brände i ugnen. Ljuslyktor blev det hon målade med omsorg det skulle blir gåvor. 

Jag har lite svårt att förstå dom som har barn och inte kan få något gjort. Vår dotter är alltid med oss överallt. Sist H var på återbruket. Fick han massor av beröm av en äldre man. - Vilken fantastisk dotter som är med och hjälper pappa. Och så fint att se att hon får följa med och delta. 

Hon är med i tvättstugan, hjälper till och svabba golv, damma, putsa fönster mm. 
Det enda man behöver ha är tålamod ;-) 


Kolla in dockan!!! Det är min docka jag minns inte vad hon heter, hon kanske inte fick något namn. Hon är runt 35år nu och väldigt välbevarad. Jag fick henne en jul av min mormor och morfar <3 Nu får Clara leka med henne och hon vårdar den ömt! 

Nä nu ska jag sussa i min renbäddade sköna säng. 

Nattinatt :) 


Kommentarer
Postat av: Elin J

Ni verkar ha haft en bra ledig måndag fast den innehöll städ av hus.
Håller helt med dig, ta med barnen i de aktiviteter man gör hemma. De flesta barnen tycker det är roligt att hjälpa till när föräldrarna gör något.

2014-03-11 @ 09:38:34
Postat av: AnnasViktiga

Mmm, jag erbjuder nästan alltid barnen att vara med mig när jag ska göra hushållssysslor och de tycker oftast att det är kul att vara med. Men jag får nästan inget gjort och allt tar sååååå lång tid. De river nämligen fram mer än vad de hjälper till. Så det blir ofta så att vi aktiverar de med en grej, tex måla med vattenfärger för få undan det som måste göras. Hahaha, kan se A ta med sig Felix till återbruket. A skulle förmodligen komma hem massor av skräp och Felix skulle göra kullerbyttor i någon av containrarna. Men om ett par år kanske det funkar ;)

Svar: Haha kullerbyttor i containern jag riktigt får en skön bild framför mig 😜 Trevlig helg till dig å familjen 😉
Mrsnatten

2014-03-13 @ 21:37:17
URL: http://annasviktiga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0